tarfandB

فناوری

tarfandB

فناوری

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱ ـ شناخت تفاوت بین دی اکتیو کردن و حذف کردن اکانت فیس بوک
نرم افزار فیس بوک دو روش مختلف برای حذف کردن اکانت فیس بوک از شبکه های اجتماعی ارائه کرده است. اولین روش پیشنهادی فیس بوک، دی اکتیو کردن اکانت است. با دی اکتیو کردن اکانت، پروفایلتان از قسمت سرچ حذف خواهد شد و دوستانتان نمی توانند تایم لاین اکانتتان را ببینند، اما همچنان بعضی از اطلاعاتتان مثل پیام ها باقی خواهد ماند.

اگر قصد دارید بعد از مدتی دوباره اکانت فیس بوک خود را فعال کنید، پیشنهاد می کنیم اکانت خود را به طور موقت دی اکتیو کنید تا بعد ها بتوانید دوباره آن را بازگردانی کنید. برای بازگردانی اکانتتان تنها کافی است به وب سایت فیس بوک مراجعه کنید و وارد اکانت قدیمی خود شوید.

دومین روش پیشنهادی فیس بوک، حذف دائم اکانت است. با حذف کردن دائمی اکانت فیس بوک، تمام اطلاعاتتان در فیس بوک مثل اطلاعات شخصی، عکس ها، پیام ها و… حذف خواهد شد.

هنگام حذف دائمی اکانت فیس بوک، باید بدانید که ممکن است ۹۰ روز طول بکشد تا تمام اطلاعاتتان به طور کامل از سرورهای شرکت فیس بوک حذف شود. همچنین بعضی از اطلاعات مثل داده های Log In هیچوقت از سرورهای فیس بوک حذف نمی شوند و فقط اطلاعات شخصی کاربران حذف می شود.

۲ ـ آموزش دی اکتیو کردن اکانت فیس بوک
بعد از باز کردن نرم افزار فیس بوک در گوشی اندروید، روی دکمه ای که در سمت راست نوار جستجو قرار دارد کلیک کنید. از منوی باز شده، ابتدا گزینه Help & Setting و سپس Account setting را انتخاب کنید.

سپس مسیر General > Manage Account را انتخاب کرده و روی عبات Deactivate کلیک کنید.

در ادامه باید رمز عبور فیس بوک خود را وارد کنید تا بتوانید اکانت خود را به طور کامل دی اکتیو کنید. در همین صفحه، فیس بوک برای مطئمن شدن از تصمیم کاربران برای دی اکتیو کردن اکانت خود، سوالی خواهد پرسید که باید آن را تایید کنید و سپس علت دی اکتیو کردن اکانتتان را مشخص کنید. بعد از دنبال کردن مراحل بالا، حالا می توانید گزینه ی Deactivate یا Cancel را انتخاب کنید.

در ادامه مراحل تصویری آموزش دی اکتیو کردن اکانت فیس بوک را مشاهده می کنید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

آموزش گام به گام دی اکتیو کردن اکانت فیس بوک
۱ ـ برنامه فیس بوک را در گوشی آیفون خود باز کرده و سپس روی آیکون سه نقطه ای که در گوشه سمت راست و در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

۲ ـ سپس مسیر Setting & Privacy > Account Setting را دنبال کنید.

۳ ـ حالا گزینه ی Account Ownership and Control را انتخاب کنید.

۴ ـ روی گزینه ی Deactivate and Deletion کلیک کنید.

در ادامه تصاویری از مراحل گفته شده را مشاهده می کنید.

دی اکتیو کردن اکانت فیس بوک به این معنا است که با دی اکتیو کردن آن، پروفایل اکانتتان برای دیگران قابل مشاهده نخواهد بود و اکانتتان از قسمت سرچ خارج خواهد شد. البته بعضی از اطلاعات مثل پیام هایی که به دوستانتان ارسال کرده بودید، همچنان باقی خواهد ماند.

آموزش گام به گام حذف دائمی اکانت فیس بوک از طریق وب سایت فیس بوک
۱ ـ ابتدا به سایت http://www.facebook.com/help/delete-account مراجعه کنید.

۲ ـ در صورت نیاز باید در اکانتتان Log In کنید.

۳ ـ روی گزینه Delete My Account کلیک کنید.

۴ ـ با دنبال کردن مراحل بالا، اکانت فیس بوکتان به طور دائمی حذف خواهد شد.

حذف کردن دائمی اکانت فیس بوک به این معنی است که با حذف کردن اکانت خود، کاربران دیگر نمی توانند اکانت شما را در فیس بوک ببینند. البته توجه کنید که ممکن است ۹۰ روز طول بکشد تا اطلاعاتتان در فیس بوک مانند عکس ها، استاتوس، فیلم ها یا اطلاعات شخصی دیگر، به طور کامل از سرورهای شرکت فیس بوک حذف شود. با حذف شدن اکانتتان دیگر نمی توانید به اطلاعات قدیمی تان دسترسی پیدا کنید، بنابراین بهتر است قبل از حذف کردن آن، اطلاعات آرشیو شده خود را دانلود کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

۱- از یک نرم افزار ضد جاسوسی استفاده کنید
یکی از بهترین روش ها برای شناسایی و جلوگیری کردن از کنترل شدن کامپیوتر، نصب یک نرم افزار ضد جاسوسی روی آن است. به کمک نرم افزارهای ضد جاسوسی، تمام راه های کنترل شدن کامپیوتر، از اینترنت روشن گرفته تا وبکم بلاک می شود.

نکته: برای بلاک کردن راه های دسترسی افراد از طریق وبکم، می توانید از قسمت وب بروزر نیز اقدام کنید.

نمونه هایی از بهترین نرم افزارهای ضد جاسوسی:

Avast Free Antivirus 
SUPERAntiSpyware 
Spybot 
 

بعد از نصب نرم افزارهای ضد جاسوسی، در صورتی که مورد مشکوکی مشاهده شود، این نرم افزارها هشدارهای لازم را به کاربران می دهند تا اقدامات هکرها را بلاک کنند و یا حتی ممکن است خود نرم افزار این اقدامات را از قبل بلاک کرده باشد.

برای مثال، اگر فردی بتواند اطلاعات شخصی تان را از طریق تایپ و صفحه کلید کامپیوترتان ردیابی کند، این نرم افزارها بلافاصله اقدامات آن فرد را بلاک می کنند و سپس گزارش آن را به شما می دهند.

حتما بخوانید: مهارت هایی که لازم دارید تا به یک هکر حرفه ای با اخلاق تبدیل شوید!

نکته: پیشنهاد می کنیم از نسخه های رایگان نرم افزارهای معرفی شده استفاده کنید، اما اگر قابلیت های بیشتری از نرم افزارهای ضد جاسوسی می خواهید (مانند جلوگیری کردن از کنترل کامپیوتر از راه دور)، می توانید از نسخه های پولی با قابلیت های بیشتر استفاده کنید.

۲- کانکشن های فعال با اینترنت کامپپوتر خود را بررسی کنید
بهترین روش بعدی برای شناسایی و جلوگیری کردن از کنترل شدن کامپیوتر این است که تمام کانکشن های فعال با اینترنت کامپیوتر خود را بررسی کنید.

نرم افزارها TCPView یکی از بهترین برنامه های ویندوزی است که این کار را برای کاربران انجام می دهد و به کمک این نرم افزار می توانید از تمام فرایندهای کامپیوتری که به یک ادرس خاص متصل هستند باخبر شوید. قبل از استفاده کردن از این نرم افزار بهتر است ابتدا مرورگر خود را خاموش کنید تا اطلاعات ورودی ها در این نرم افزار بیش از حد زیاد نشود.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

۱ ـ Panda: این آنتی ویروس جزو بهترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز با بیشترین کاربر در جهان در سال ۲۰۲۰ است.

۲ ـ Avira: این آنتی ویروس جزو قوی ترین آنتی ویروس ها در صنعت تکنولوژی است و از ویندوز در برابر بد افزارها محافظت می کند.

۳ ـ Sophos: این آنتی ویروس جزو بهترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز برای خانواده ها است، استفاده از آن بسیار راحت و دارای قفل های کودک می باشد.

۴ ـ Kaspersky: این آنتی ویروس چند منظوره قابلیت های دیگری مانند فیلتر شکن و مدیریت رمز عبور نیز دارد.

۵ ـ Bitdefender: این آنتی ویروس جزو ساده ترین آنتی ویروس های رایگان ویندوز است و مناسب ویندوزهای با CPU پایین می باشد.

همانطور که می دانید با نصب ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ، برنامه های محافظ ویندوز نیز به طور خودکار روی آن ها نصب می شوند؛ اما مشکل اصلی برنامه های محافظ ویندوز این است که آن ها برای محافظت از حمله های سایبری و محافظت آنلاین کافی نیستند و شرکت ماکروسافت نیز به ندرت آن ها را به روز رسانی می کند؛ بنابراین برای محافظت و حفظ امنیت کامپیوتر و لپ تاپ خود باید از آنتی ویروس های موجود در بازار کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که آنتی ویروس های رایگان موجود در بازار نمی توانند به طور کامل از کامپیوتر و لپ تاپ محافظت کنند و محدودیت هایی دارند. این را هم فراموش نکنید که نرم افزارهای رایگانی که در اصل پولی هستند، هیچوقت قابل اعتماد نیستند و نباید از آن ها استفاده کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

۱ـ اپلیکیشن Follower Analyzer for Instagram
اگر مشتاق هستید تا جواب سوال هایی از قبیل؛

بگیرید، می توانید با نصب اپلیکیشن Follower Analyzer به جواب تمام سوال هایتان برسید. نسخه iOS این اپلیکشین را نیز می توانید از اپ استور دانلود کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن تنها کافی است تا نام کاربری و رمز عبور یک اکانت اینستاگرام را وارد کنید تا شروع به آنالیز اطلاعات کند.

حتما بخوانید: ۱۶ ترفند مخفی اینستاگرام برای داشتن موفق ترین اکانت

این اپلیکیشن یکی از بهترین نرم افزارها برای شناسایی بازدید کنندگان اینستاگرام می باشد و به کمک آن می توانید کسانی که عکس ها و استوری هایتان را مشاهده کرده اند را نیز شناسایی کنید.

به کمک این اپلیکیشن، شناسایی افرادی که پیگیر شما هستند کار بسیار ساده ای است، بنابراین دست از حدس و گمان بردارید و شروع به استفاده از آن کنید تا طرفداران خودتان را بشناسید.

۲ ـ اپلیکیشن Insights for Instagram Ghosts Followers Stories
اصلا نگران نباشید. اگر به دنبال یافتن جواب این سوال هستید که چه کسانی استوری های اینستاگرامتان را می بیند، این اپلیکیشن کمکتان خواهد کرد تا به جواب سوالتان برسید.

چگونه بفهمیم چه کسی استوری های اینستاگرام ما را می بیند؟

بیشتر کاربران اینستاگرام، به صحت و اعتبار این اپلیکیشن اعتماد کرده اند و از آن استفاده می کنند. این نرم افزار را به کسانی که به دنبال شناسایی افراد بازدید کننده از پروفایل و اکانت اینستاگرام خود هستند، پیشنهاد می کنیم.

همان طوری که از نام این اپلیکیشن پیدا است، به کمک ان میتوانید فالور ها، جاسوس ها و بازدید کنندگان استوری اینستاگرام خود را شناسایی کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

اینستاگرام این امکان را به کاربران می دهد تا به جای گرفتن اسکرین شات از عکس ها و ویدیوهای مورد علاقه خود، به راحتی آن ها را سیو کنند. این قابلیت بیشتر به درد کسانی می خورد که پستی را در قسمت اکسپلورر اینستاگرام می بینند و می خواهند آن عکس یا ویدیو را در گوشی خود ذخیره کنند.

اما سوال اینجا است که آیا فردی که عکس ها و ویدیوهای او را سیو می کنیم، از ذخیره شدن پست هایش توسط کاربران دیگر خبردار می شود یا نه؟

خوشبختانه این قابلیت باعث فاش شدن هویت فرد ذخیره کننده نمی شود و کاربران می توانند پست های مورد نظرشان را با اطمینان کامل سیو کنند. در برنامه ی اینستاگرام، در گوشه سمت راست و زیر پست ها علامتی به شکل بوکمارک قرار دارد. برای ذخیره کردن پست ها، تنها کافی است تا روی آن علامت کلیک کنید تا آن پست در قسمت ذخیره های اینستاگرام سیو شود.

برای مشاهده پست های ذخیره شده، روی آیکون پروفایل که در گوشه سمت راست و پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید تا تمام پست هایی که تا به حال ذخیره کرده اید را مشاهده کنید. فراموش نکنید که طبق قوانین اینستاگرام، کسی غیر از خودتان از پست هایی که ذخیره کرده اید خبردار نمی شوند.

اینستاگرام در رابطه با این موضوع می گوید زمانی که پست شخصی را ذخیره می کنید، آن فرد از آن خبردار نخواهد شد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

میانبرهای پیمایش

دستورات پیمایش تقریباً برای هر کاری که در مایا انجام می دهید، دستورات مهمی هستند.

 

با این تفکر که هر چیزی که از جلو یا طرفین خوب به نظر می رسد، از هر زاویه دیگر نیز خوب است، اجازه ندهید که به دام بیفتید. شما باید مدام در حال چرخش مدل خود باشید و از هر نمای ممکن آن را مشاهده کنید.

 

Alt + RMB + Drag – دوربین را می چرخاند (چرخش).

 

(یا چرخ ماوس) Alt + LMB + Drag – کم و زیاد کردن بزرگنمایی. در واقع این میانبر لنز دوربین را “زوم” نمی کند بلکه به جای آن دوربین را به سمت جلو یا عقب در فضا (مانند یک دالی) حرکت می دهد.

 

Alt + MMB + Drag – حرکت تعقیبی (دوربین را رو به بالا، پایین، چپ یا راست حرکت می دهد).

 

Spacebar – برای جابجایی بین طرح های چهار پنل و تک پنل روی نوار space ضربه بزنید.

 

میانبرهای کنترل کننده

برای یک مدل ساز پس از کنترل های پیمایش، کلید های میانبر کنترل کننده تقریباً مانند ” کلیدهای خانه (کلیدهایی که انگشتان شخص در حالت عادی روی آنها قرار دارد)” هستند. Q ، W، E و R به شما کمک می کنند تا بین ابزارهای انتخاب، گذر، تغییر مقیاس و چرخش به سرعت و باکارآیی بالا جابجا شوید.

 

Q  – ابزار انتخاب

 

W – گذر (انتقال)

 

E – چرخش

 

R – مقیاس

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

۱-مکان نمای سه بعدی

این ابزار، یکی از ابزار جالب در blender است. با این ابزار می توانید بسیاری از کارهای خود را در زمانی کوتاه انجام دهید. قراردادن اجسام در منظره(صحنه)، ایجاد نقاط محوری، مفصلی و ایجاد تغییر در این مدل‌ها از ویژگی‌های این ابزار است. یکی از ویژگی‌های این ابزار ویرایش تناسبی است( alt + o). برای این منظور ابتدا shift + s را فشار دهید. قسمت چرخان اطراف مکان نمای سه بعدی بعنوان نقطه محوری انتخاب می شود و به ایجاد خمش در شکل بدون از دست رفتن حجم مش کمک می‌کند.

 

۲-صاف کردن(باز کردن/unwrap)

باز کردن و صاف کردن اجسام پیچیده همواره کار دشواری است. در blender برای هر منحنی بصورت پیش فرض مختصاتی تعریف می‌شود و سپس مدل، مش بندی می‌شود. برای unwrap کردن اجسام می‌توانید از روش FAQ استفاده کنید که کنترل کردن آن کار سختی است و گاهی اوقات نتایج غیر منتظره‌ای را به دنبال دارد. برای این منظور ابتدا باید قسمت Unwrapping را ریست ( راه اندازی مجدد ) کنید. برای این کار از این دستور استفاده کنید (U->Reset). می توانید در قسمت UV/image editor خطوط نامحدود فیس‌ها را جداکنید و در قسمت sync نوع مش را ویرایش کنید. این گزینه به شما امکان می‌دهد تا فیس‌های صاف و مسطح را انتخاب کنید. همچنین با استفاده از گزینه shift + tab می‌توانید اجزای unwrapشده را در یک مکان قراردهید.

 

 

۳- فایل‌های DXF

فایل‌های DXF نیز روی blender قابل اجرا هستند. تنها کاری که باید بکنید این است که فایل dxf را بعنوان یک blender project ذخیره کنید و آن را در محیط blender اجرا کنید. سپس برای خلاص‌شدن از قسمت‌های اضافی، از طریق curve panel تمام منحنی‌ها را دوبعدی کنید. با استفاده از alt + c می‌توانید مدل خود را به یک مش تبدیل کنید. مشکلی که ممکن است در این مرحله پیش بیاید، مقیاس‌های نامناسب اجسام است. طول لبه‌ها مناسب است اما بقیه ابعاد با واحدهای blender اصلاح می‌شوند(bu). برای حل این مشکل راه‌حل ساده‌ای وجود دارد (ctrl + A) و شما می‌توانید اندازه‌ها را مجددا با توجه به خواسته‌هایتان تغییردهید. برای مثال هر ۳۰ سانتیمتر برابر با ۰٫۳bu خواهد بود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

۱-گزینه Ray Tracing را غیر فعال کنید

اگر قبلا این نکته را نمی دانستید، بهتر است بدانید که Ray Tracing سرعت CPU ها را کند می کند. فعال بودن این حالت، زمان رندرینگتان را ده برابر می کند. بنابراین اگر پروژه تان به Reflections، Ambient occlusions یا ray shadows نیاز نداشت، این مکنده CPU را غیر فعال کنید.

 

۲- کم کردن مراحل Subsurf

وقتی ۵ ماه روی یک صحنه مشغول به کار هستید، به راحتی فراموش می کنید که در ابتدا، یک لاستیک اتومبیل را در ۶ مرحله انجام Subsurf درست کرده اید. با یک نگاه به صحنه تان و بررسی هر مرحله Subsurf اجرایی می توانید زمان زیادی را در اجرا صرفه جویی کنید.

 

۳- سایه های نرم را غیر فعال کنید

آیا واقعا انجام این کار لازم است؟ اگر نمی خواهید ساعتها وقت صرف رندرینگ کنید، Soft size و Samples را برای هم لامپهای Spot روی ۱ تنظیم کنید.

 

نکاتی پیرامون کار کردن راحت تر و سریعتر با Blender از زبان حرفه ای ها

 

۴- Simplification را فعال کنید

یکی از ویژگی های کمتر شناخته شده در Blender گزینه Simplify است که به شما این امکان را می دهد تا محدودیت های کلی در subdivision، Shadow samples و AO and SS را طوری که بتوانید سریعا رندرهای پیش نمایش را ایجاد کنید، تنظیم نمایید. اگر باید تست و تنظیمات زیادی انجام دهید، قطعا فعال کردن این ویژگی را فراموش نکنید.

 

۶- Blurry reflections یا بازتابهای تار را غیر فعال کنید

اگر خیلی مدلسازی کاراکتر انجام می دهید، احتمالا از قبل این را می دانستید، اما برای آنهایی که نمی دانند: پراکندگی زیر سطحی (Subsurface Scattering) زمان رندرینگ را به طرز عجیبی چندین برابر می کند. تنها زمانی آن را فعال کنید که رندر نهایی را ایجاد می کنید.

 

یک تست سریع نشان می دهد که غیر فعال کردن این گزینه می تواند تا ۶ برابر زمان رندرینگتان را کاهش دهد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • الهه بهاری
  • ۰
  • ۰

آموزش گام به گام بازگردانی پیج دیسیبل شده اینستاگرام
۱ ـ برنامه اینستاگرام را باز کنید. برای بازگردانی اکانتی که برای مدتی دی اکتیو شده، ابتدا باید در برنامه اینستاگرام با همان اکانت Log In کنید.

شاید این مرحله آسان به نظر برسد، اما در واقعیت ممکن است کمی پیچیده تر باشد، چون اینستاگرام قوانین سختی را برای دی اکتیو کردن اکانت ایسنتاگرام در نظر گرفته است.

توجه داشته باشید که با توجه به قوانین اینستاگرام، تنها به مدت یک هفته می توانید اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت دی اکتیو کنید.

۲ ـ نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. در صورتی که نام کاربری و رمز عبورتان معتبر باشد، با موفقیت می توانید اکانت دی اکتیو شده خود را بازگردانی کنید.

اما اگر نتوانید نام کاربری یا رمز عبور صحیح خود را وارد کنید، در این صورت باید رمز عبورتان را بازگردانی کنید.

آموزش گام به گام بازگردانی رمز عبور اینستاگرام
در صورتی که رمز عبورتان را فراموش کرده باشید و نتوانید در اکانت اینستاگرام خود Log In کنید، می توانید رمز عبورتان را بازگردانی کنید. برای بازگردانی رمز عبور اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید.

۱ ـ روی عبارت Forgot Password که در زیر گزینه Log In قرار دارد کلیک کنید.

۲ ـ نام کاربری یا آدرس ایمیلی را که برای ساخت اکانت اینستاگرام خود از آن استفاده کرده بودید وارد کنید. در صورتی که آدرس ایمیلتان درست باشد، یک ایمیل برای بازگردانی رمز عبور خود دریافت خواهید کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • الهه بهاری