tarfandB

فناوری

tarfandB

فناوری

  • ۰
  • ۰

  نکته شماره ۱ – ایجاد مش های پایه سریع

هر زمان که بخواهید مش پایه جدید ایجاد کنید تا از بافت های خود برای ایجاد هندسه جدید استفاده کنید، زمان می برد. مایا ابزار مفیدی به نام “Texture to Geometry” دارد که به این امر کمک می کند.

با بافتی که می خواهید با آن کار کنید شروع کنید. سپس یک صفحه ابعاد جدید ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که نسبت ابعاد صفحه با تصویری که می خواهید برای آن داشته باشید، یکی باشد.

بافت خود را به صفحه جدیدتان اختصاص دهید و هندسه صفحه را انتخاب کنید. پس از آن به منو بروید و بر روی گزینه Modify سپس Convert کلیک کنید. باید گزینه Texture to Geometry را ببینید.

تصویر ورودی را پیدا کنید و ابزار را اعمال کنید. آنجا یک مش پایه سریع مبتنی بر یکی از بافت های خود را خواهید داشت.

نکته شمار ۲ – از شبکه استفاده کنید

Latticeها یا شبکه ها یکی از ابزارهای قدرتمند برای ساخت مدل در نرم افزار مایا است. بدون آنها باید با صدها لبه به صورت جداگانه درگیر باشید. این کار همچنین زمان زیادی را می برد، به علاوه باید با هر انجام تغییر کوچک باید آن را پردازش کنید.

استفاده از شبکه روی مش به شما این امکان را می دهد تا به سرعت تغییرات بزرگتری ایجاد کنید. آنها به خصوص برای بیرون کشیدن بخش های کامل از یک مدل مفید هستند.

با این حال بسیاری از تازه کارها ابزار Lattice را از دست می دهند زیرا در بخش انیمیشن پنهان شده است.

 

مکان آن را پیدا کرده و با آن کار کنید. پس از انجام چند تمرین با آن آشنا خواهید شد و سپس می توانید از آن برای تغییرات گسترده مدل استفاده کنید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۶/۰۵
  • الهه بهاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی