tarfandB

فناوری

tarfandB

فناوری

  • ۰
  • ۰

۱-مکان نمای سه بعدی

این ابزار، یکی از ابزار جالب در blender است. با این ابزار می توانید بسیاری از کارهای خود را در زمانی کوتاه انجام دهید. قراردادن اجسام در منظره(صحنه)، ایجاد نقاط محوری، مفصلی و ایجاد تغییر در این مدل‌ها از ویژگی‌های این ابزار است. یکی از ویژگی‌های این ابزار ویرایش تناسبی است( alt + o). برای این منظور ابتدا shift + s را فشار دهید. قسمت چرخان اطراف مکان نمای سه بعدی بعنوان نقطه محوری انتخاب می شود و به ایجاد خمش در شکل بدون از دست رفتن حجم مش کمک می‌کند.

 

۲-صاف کردن(باز کردن/unwrap)

باز کردن و صاف کردن اجسام پیچیده همواره کار دشواری است. در blender برای هر منحنی بصورت پیش فرض مختصاتی تعریف می‌شود و سپس مدل، مش بندی می‌شود. برای unwrap کردن اجسام می‌توانید از روش FAQ استفاده کنید که کنترل کردن آن کار سختی است و گاهی اوقات نتایج غیر منتظره‌ای را به دنبال دارد. برای این منظور ابتدا باید قسمت Unwrapping را ریست ( راه اندازی مجدد ) کنید. برای این کار از این دستور استفاده کنید (U->Reset). می توانید در قسمت UV/image editor خطوط نامحدود فیس‌ها را جداکنید و در قسمت sync نوع مش را ویرایش کنید. این گزینه به شما امکان می‌دهد تا فیس‌های صاف و مسطح را انتخاب کنید. همچنین با استفاده از گزینه shift + tab می‌توانید اجزای unwrapشده را در یک مکان قراردهید.

 

 

۳- فایل‌های DXF

فایل‌های DXF نیز روی blender قابل اجرا هستند. تنها کاری که باید بکنید این است که فایل dxf را بعنوان یک blender project ذخیره کنید و آن را در محیط blender اجرا کنید. سپس برای خلاص‌شدن از قسمت‌های اضافی، از طریق curve panel تمام منحنی‌ها را دوبعدی کنید. با استفاده از alt + c می‌توانید مدل خود را به یک مش تبدیل کنید. مشکلی که ممکن است در این مرحله پیش بیاید، مقیاس‌های نامناسب اجسام است. طول لبه‌ها مناسب است اما بقیه ابعاد با واحدهای blender اصلاح می‌شوند(bu). برای حل این مشکل راه‌حل ساده‌ای وجود دارد (ctrl + A) و شما می‌توانید اندازه‌ها را مجددا با توجه به خواسته‌هایتان تغییردهید. برای مثال هر ۳۰ سانتیمتر برابر با ۰٫۳bu خواهد بود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • ۹۹/۰۵/۱۱
  • الهه بهاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی