۱-گزینه Ray Tracing را غیر فعال کنید
اگر قبلا این نکته را نمی دانستید، بهتر است بدانید که Ray Tracing سرعت CPU ها را کند می کند. فعال بودن این حالت، زمان رندرینگتان را ده برابر می کند. بنابراین اگر پروژه تان به Reflections، Ambient occlusions یا ray shadows نیاز نداشت، این مکنده CPU را غیر فعال کنید.
۲- کم کردن مراحل Subsurf
وقتی ۵ ماه روی یک صحنه مشغول به کار هستید، به راحتی فراموش می کنید که در ابتدا، یک لاستیک اتومبیل را در ۶ مرحله انجام Subsurf درست کرده اید. با یک نگاه به صحنه تان و بررسی هر مرحله Subsurf اجرایی می توانید زمان زیادی را در اجرا صرفه جویی کنید.
۳- سایه های نرم را غیر فعال کنید
آیا واقعا انجام این کار لازم است؟ اگر نمی خواهید ساعتها وقت صرف رندرینگ کنید، Soft size و Samples را برای هم لامپهای Spot روی ۱ تنظیم کنید.
نکاتی پیرامون کار کردن راحت تر و سریعتر با Blender از زبان حرفه ای ها
۴- Simplification را فعال کنید
یکی از ویژگی های کمتر شناخته شده در Blender گزینه Simplify است که به شما این امکان را می دهد تا محدودیت های کلی در subdivision، Shadow samples و AO and SS را طوری که بتوانید سریعا رندرهای پیش نمایش را ایجاد کنید، تنظیم نمایید. اگر باید تست و تنظیمات زیادی انجام دهید، قطعا فعال کردن این ویژگی را فراموش نکنید.
۶- Blurry reflections یا بازتابهای تار را غیر فعال کنید
اگر خیلی مدلسازی کاراکتر انجام می دهید، احتمالا از قبل این را می دانستید، اما برای آنهایی که نمی دانند: پراکندگی زیر سطحی (Subsurface Scattering) زمان رندرینگ را به طرز عجیبی چندین برابر می کند. تنها زمانی آن را فعال کنید که رندر نهایی را ایجاد می کنید.
یک تست سریع نشان می دهد که غیر فعال کردن این گزینه می تواند تا ۶ برابر زمان رندرینگتان را کاهش دهد.
- ۹۹/۰۵/۱۱