tarfandB

فناوری

tarfandB

فناوری

  • ۰
  • ۰

گوش دادن بخش مهمی از مطالعه زبان است و تهیه مطالب پویا و معتبر برای زبان آموزان ضرورت دارد. هرچه تمرین گوش دادن چه در داخل کلاس و چه در دنیای بیرون واقعی تر باشد، بهتر است. گوش دادن می تواند در ابتدا ناامید کننده به نظر برسد، زیرا ممکن است زمانیکه از حرف های طرف مقابل چیزی متوجه نمی شوید، تسلیم شوید. تمرین مهارت گوش دادن باید تدریجی باشد، یعنی با افزایش توانایی دانش آموزان پیچیده تر شود. من معتقدم برای ارتقای دانش زبانی، باید دانش آموزان را در معرض سرعت های مختلف گفتار، مباحث متفاوت و لهجه های مختلف قرار داد.

پیدا کردن منابع مناسب برای یادگیری زبان می تواند دشوار باشد، اما به کمک این منابع می توان به سطح درک مطلب و مهارت های مکالمه مطلوب رسید. قبل از اینکه بخواهم منابع پیشنهادی خود را برای تمرین گوش دادن به شما معرفی کنم، اجازه دهید درباره نحوه ارزیابی منابع کمی توضیح دهم.

چگونه می توان منابع را ارزیابی کرد؟
متن و محتوا: متن داستان یا منبع باید به آنچه دانش آموزان در حال یادگیری یا خواندن هستند، مرتبط باشد. اگر از نظر دانش آموز منابع فاقد جذابیت و ارتباط لازم باشند، درک مطلب برای آنها دشوارتر خواهد شد.
سطح درک مطلب دانش آموزان: منابع باید با سطح درک مطلب دانش آموزان مطابقت داشته باشند. بسته به اینکه دانش آموزان مبتدی یا پیشرفته هستند، من معمولا منابع را طوری انتخاب می کنم که هر دانش آموز بتواند بیشترین بهره را از آنها ببرد و احساس ناامیدی و سردرگمی نکند.
نسخه کتبی: منابعی که شامل نسخه نوشتاری هستند برای دانش آموزان مفیدتر خواهند بود. به گفته مایک گادزی در  this article in the Atlantic، اگر بتوانید نسخه کتبی مطالب را در اختیار زبان آموزان خود قرار دهید، آنها می توانند بر روی مهارت گوش دادن و خواندن خود کار کنند. علاوه بر نسخه کتبی مطالب، استفاده از فیلم ها هم می تواند برای دانش آموزان مفید باشد تا بتوانند با زبان بدن افراد و مهارت های مکالمه ای آشنایی بیشتری پیدا کنند. توجه داشته باشید که بهتر است به آنها اجازه یادداشت برداری به زبان مادریشان را ندهید زیرا با گذر زمان تبدیل به یک عادت خواهد شد و از تمرکز آنها بر زبان جدید جلوگیری می کند.
تفکر انتقادی: محتوا باید به دانش آموزان کمک کند تا درباره یک موضوع مشخص عمیق فکر کنند، و آن را تحلیل کنند. من اغلب برای ارتقای تفکر انتقادی زبان آموزانم از بحث و گفتگو و همچنین پاسخ های کتبی قبل و بعد از تمرین گوش دادن استفاده می کنم.
تطابق با استانداردها: مطالب باید با سطح زبانی دانش آموزان مطابقت داشته باشند، همچنین بهتر است مطالب با نیازهای کلی دانش آموزان در مدرسه نیز همسو باشند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۲/۲۳
  • الهه بهاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی